Sivut

keskiviikko 8. kesäkuuta 2011

Ship Finance internationalia lisätty varovasti

Lisäsin hieman SFL:ää kun katson että markkinat ei osaa arvottaa yhtiötä oikein tällä hetkellä. Kuuluisia rohkeita sanoja :)

No katsotaanpas tilannetta hieman tarkemmin:

Syy laivafirmojen laskuille on ylikapasiteetti tankkeri ja drybulk puolella. Markkinat laskevat SFL:n olevan samanlainen laivafirma kuin muutkin laskusta päätelleen.
Suurin osa SFL:n tuloksesta tulee kuitenkin kiinteistä sopimuksista, jotka on lukittu 11.4 vuodeksi eteenpäin! Sopimuksissa on kuitenkin profitshare osa joka tietty kärsii kuten alakin. Mutta kuinka paljon se sitten kärsii?

Avataan viimeisin tulosraportti:

"Net income for the quarter was $32.1 million, or $0.41 per share, including an accrued profit share in the first quarter of $2.3 million, or $0.03 per share."

Eli profit sharen osuus on mahtavat 7.3% tuloksesta tällä hetkellä :)

Samat lukemat tuli y10 q4:lla. Voidaan siis olettaa että nykyinen tulostaso on melko vakaa. Aikaisemmin profitsharen osuus toki on ollut suuri, mutta sillon ala tekikin tulosta aivan toisella tavalla.

Osinkoa nykykurssilla tulee noin 9%, joten siitä voi sitten päätellä lisää.

Omistukseni ei ole vielä tasolla, jolla se oli ennen nordnet myyntejä.

Edit:keskimääräinen sopparin pituus korjattu 13-> 11.4 vuoteen

keskiviikko 1. kesäkuuta 2011

Lisäsin foorumin

Lisäsin yksinkertaisen foorumin sivuille. Ajatuksena on että tieto kysymyksistä ja niiden vastauksista olisi helpommin saatavilla omilla aihealueilla uusia lukijoita varten.Keskusteluun osallistuminen ilmeisesti vaatii että on jokin tili palvelun lukuisista kirjautumistavoista. Mitään omaa rekisteröitymistä tuo foorumi ei siis tarvitse.Katson miten tämä lähtee toimimaan. Joten jos tuntuu että kommentin jättö on parempi keinoo, niin saa sitäkin käyttää. Tehdään vaikka niin että vastaan tuonne foorumin puolelle seuraavaan viestiin.(jos joku ei jätä suoraan foorumille seuraavaksi)