Myin jinhuit tänään(tulosaamuna). Q4:n tulos putosi 60% ja osinkoa ei jaeta Q4:tä eteenpäin. Jinhuista jäi käteen kuitenkin noin 5%:n voitto. Jinhui on kuitenkin hyvä yhtiö ja katsonkin tilannetta uudestaan tuonnempana. Nyt näyttää olevan taas vaihteeksi piru irti shipping firmoissa, joten ei kannata holdata näin pahasti laskevia kursseja.
Shipping on kuitenkin edelleen kaikista kiinostavin toimiala vuodelle 2009. BDI on noussut pohjiltaan, mutta kursseissa näkyy vielä vuoden 2008 "jälkimaininkeja".
Ottaen huomioon huonon näkyvyyden, jinhui alkaa kiinostamaan jossain 6.xx tasolla mikäli osavuositulos vakaantuu hieman. Yleisesti shipping alalle jää vaan parhaat firmat jäljelle ja tämä on näkynyt rahtihintojen hienoisella nuosulla liikennöitsiä kapasiteetin häviämisen johdosta.
1 kommentti:
Ehditkö lyhyesti kommentoimaan mitä ja minkalaisilla markkinaosuuksilla toimivia kilpailevia yhtiöitä toimialalla on? Olet valinnut Jinhuin modernin laivaston takia - onko muita näkökulmia miksi juuri Jinhui?
Lähetä kommentti